ANA SAYFA Şirketimiz Ürünlerimiz Komponentler Teknik Bilgiler Servis Hizmetleri Kütüphane Montaj Referanslarımız İletişim
Raylar

 

1- ASANSÖR RAYLARI HANGİ DURUMLARDA GÖREV YAPAR,YA DA YÜK ALTINDA KALIR?

· KABİN DENGESİZ – DÜZENSİZ YÜKLENDİĞİNDE
·YÜKLEME VE BOŞALTMA SIRASINDA
·EMNİYET FRENİ DEVREYE GİRDİĞİNDE

2- RAY BOYUTU SEÇİMİNDE AMİR OLAN FAKTÖRLER NELERDİR ?

RAY BOYUTU SEÇİMİNDE ŞU FAKTÖRLER ROL OYNAR:

·KABİN AĞIRLIĞI
·KABİN YÜKÜ
·RAY DÖŞEME SİSTEMİ VE KONSOL ARALIKLARI 
·EMNİYET FRENİ TİPİ 

3- HİDROLİK T90 RAY İLE STANDART T90 RAY ARASINDA NE FARK VARDIR ? 

ASRAY ÜRÜN LİSTELERİNDE “HİDROLİK T90” ADI İLE TANIMLANMIŞ RAYLAR ,YÜKSEK SEYİR KONFORU BEKLENEN ELEKTRİKLİ VE HİDROLİK ASANSÖRLEDE KULLANILMAK ÜZERE HAZIRLANMIŞ TOLERANS ARALIĞI STANDARTLARDA BELİRTİLENDEN DAR OLAN ÖZEL RAYLARDIR.

4- “AYARLI BAĞLANTI LAMASI”NEDİR ?

RAYLARIN EKLENDİĞİ NOKTALARDA BULUNAN KAMALARDA –0,06 mm., KAMA KANALLARINDA +0,06 ÖLÇÜ TOLERANSI;AYRICA 0,05 mm GEÇME BOŞLUĞU VARDIR. BU ZORUNLU BOŞLUKLAR RAYLARIN EKLENME DÜZLEMLERİNDE ÇIKINTILARA SEBEP OLUR. YÜKSEK SEYİR KONFORU İSTENEN UYGULAMALARDA RAYLARI TAM VE MÜKEMMEL ŞEKİLDE AYNI YANAL DÜZLEME GETİRMEK İÇİN TASARLANMIŞ,YATAY EKSEN BOYUNCA AYAR İMKANI VEREN,AYNI ZAMANDA ATALETİ YÜKSEK ÖZEL LAMALAR ASRAY TARAFINDAN ÜRETİLMEKTEDİR .BU LAMALAR SADECE TALEP HALİNDE SUNULMAKTADIR. 1 M/S HIZI AŞMAYAN ELEKTRİKLİ ASANSÖRLERDE KULLANILMASI ŞART DEĞİLDİR.

5- SOĞUK ÇEKME RAY NE DEMEKTİR? SOĞUK ÇEKME RAYIN ALTERNATİFİ SICAK ÇEKME RAY MIDIR? 

SOĞUK ÇEKME RAY, HADDE MAMULU HAM PROFİLLERİN SABİT SERT METAL BİR KALİBREDEN (KALIPTAN) ÇEKME SURETİYLE GEÇİRİLMESİ YOLUYLA ÖLÇÜ HASSASİYETİ,YÜZEY DÜZGÜNLÜĞÜ VE MUKAVEMETİ ARTTIRLARAK ÜRETİLMİŞ RAYLARA VERİLEN TEKNİK ADDIR.

SOĞUK ÇEKME RAYIN ALTERNATİFİ SICAK ÇEKME RAY DEĞİLDİR. HER TÜRLÜ RAY ,ÖNCE KÜTÜK ÇELİĞİN SICAK HADDELENMESİ İLE T PROFİL ŞEKLİNİ ALMA AŞAMASINDAN GEÇMEK ZORUNDADIR.BU AŞAMADAN SONRA İZLENEN İMAL USULUNE GÖRE RAYLAR İKİYE AYRILIR:

·SOĞUK ÇEKME RAYLAR
·İŞLENMİŞ RAYLAR 

SOĞUK ÇEKME RAYLAR, HAM “T” PROFİLLERİN SERT METAL KALİBREDEN GEÇİRİLMESİ İLE SIVAMA VE SIKIŞTIRMA USULUYLE ; İŞLENMİŞ RAYLAR İSE HAM ”T” PROFİLLERİN YÜZEYİNDEN TALAŞ KALDIRILMASI USULUYLE ÜRETİLİRLER. SOĞUK ÇEKME RAYLAR STANDARTLARDA “A” HARFİ İLE; İŞLENMİŞ RAYLAR İSE “B” HARFİ İLE SİMGELENİRLER.ÖRNEĞİN T90-A VEYA T90-B GİBİ.

6- ASANSÖRLERİN KILAVUZLANMASI İLE İLGİLİ KURALLAR NELERDİR?

Kılavuz raylar için genel koşullar

1- Asansörün emniyetli şekilde çalışması için, kılavuz raylar, bunların ek yerleri ve bağlantılar üzerlerine uygulanan yüklere ve kuvvetlere dayanabilecek düzeyde olmalıdır.
2- Asansörün emniyetli şekilde çalışması hususunda kılavuz raylarla ilgili olarak:
a) Kabin, karşı ağırlık veya denge ağırlığı kılavuzlaması sağlanacaktır
b) Sapmalar aşağıdaki koşullara göre sınırlanacaktır:

    · Kapılar kazayla açılmayacak 
    · Emniyet cihazlarının işletimi etkilenmeyecek 
         · Hareketli parçaların diğer parçalara çarpması mümkün olmayacak 

3- İzin verilen gerilimler ve sapmalar
İzin verilen gerilimler aşağıdaki formülle belirlenecektir: 

              Rm
s perm = ------ 
               St

Burada:

s
 perm : izin verilen gerilim, N/mm² ; 
Rm : gerilme mukavemeti, N/mm² ; 
St : emniyet faktörü

Emniyet faktörü AŞAĞIDAKİ TABLODAn alınmalıdır.

Kılavuz raylar için emniyet faktörleri:

Durumları ASRAY Uzama (A5) Emniyet faktörü
Normal kullanım yükü A5 ≥ %20 2,25
Emniyet tertibatı işletimi A5 ≥ %20 1,8

Uzama oranı %8'in altında olan malzemeler çok gevrek olarak kabul edilir ve kullanılmayacaktır.

ASRAY kılavuz raylar için AŞAĞIDAKİ TABLODA verilen s perm değerleri kullanılabilir.

İzin verilen gerilimler (s perm):

Yük durumları Rm
370
Normal kullanım yükü 165
Emniyet tertibatı işletimi 205

Değerler N/mm²dir

T profilli kılavuz raylar için izin verilen maksimum sapmalar:

a) Emniyet tertibatının çalıştığı kabin, karşı ağırlık veya denge ağırlığı kılavuz rayları için her iki yönde 5 mm.
b) Emniyet tertibatı olmadan karşı ağırlık veya denge ağırlığı kılavuz rayları için her iki yönde 10 mm.
Kılavuz rayların konsollara ve binaya tesbiti, binanın normal oturmasına veya betonun çekmesine bağlı etkilerin otomatik olarak veya basit ayarla dengelenmesine izin verecektir. Bağlantılarda kılavuz rayların çıkmasına sebep olabilecek dönmeler Engellenecektir

Kabin, karşı ağırlık veya denge ağırlığının kılavuzlanması

Kabin, karşı ağırlık veya denge ağırlığının her biri en az iki rijit çelik kılavuz rayla kılavuzlanacaktır. 
1- Aşağıdaki durumlarda kılavuz raylar çekme çelikten yapılacak veya sürtünme yüzeyleri işlenecektir:
a) Nominal hızın 0,4 m/s'yi aşması
b) Hız ne olursa olsun kaymalı emniyet tertibatı kullanılması


.
Bize Yazin
Adiniz*
Email Adresiniz*
Telefon Numaraniz*
Baslik*
Mesajiniz*






.


ANA SAYFA | Şirketimiz | Ürünlerimiz | Komponentler | Teknik Bilgiler | Servis Hizmetleri | Kütüphane | Montaj Referanslarımız | | | | İletişim |



Sitemizi bugün 40 kullanici ziyaret etmistir.