ANA SAYFA Şirketimiz Ürünlerimiz Komponentler Teknik Bilgiler Servis Hizmetleri Kütüphane Montaj Referanslarımız İletişim
Engelliler İçin Merdiven Asansörü

 

ENGELLİLER İÇİN KOLTUK-PLATFORM Tİ ASANSÖRLER VE HIRO-LIFT ASANSÖR SİSTEMLERİ

Bedensel engelli tanım olarak ; herhangi bir vücut uzvunun normal yasam standartlarını engelliyecek sekilde çalısmaması veya sorunlu olarak kullanan kisidir. Bu tanımdan yola çıkarak bedensel engellilerin günlük hayattaki en büyük sorunu gerek kamusal alanlarda gerekse özel alanlarda merdiven kullanımında yasadıkları sorunlardır. Bedensel engellileri bu noktada ikiye ayırılabiliriz ;

1) Tekerlekli sandelye kullanan bedensel engelliler . Bu sınıftaki engelliler en fazla hareket kısıtlamasına maruz kalan ve en fazla sorun yasayan grupdur. Özellikle bina girislerinde ve bina içerisindeki kat merdivenlerinde kendileri için tekerlekli sandelye’ye uygum platform olmaması durumunda tamamen diğer sahısların yardımına ihtiyaçduymaktadırlar. Ayrıca bazı engelliler kol gücüde kullanamadıkları için sadece özel tip elektrikli sandelyeler kullanmaktadır böyle durumlarda engelliler büyük sorunlar yaratmaktadırlar. Bazı kamu binalarında bu duruma çözüm amaçlı kısmi tedbirler (merdiven girisi tekerlekli sandalye platformu gibi) uygulanmaktadır. Ancak bu çözümler yeterli seviyeye gelememistir. Özellikle basamak sayısının fazla olduğu yerlerde engelliler için asansör kullanımı mecburidir. Asansörlerin kapasitesi , genisliği , kapı girislerinin genisliği ve diğer sahıslarla ortak kullanımı tekerlekli sandelyeler için uygun değildir. Bu noktada çözüm olarak özel platform asansörleri alternatif olusturmaktadır. Bu asansörler hem bina içi hemde bina dısında kullanabildiğinden engellilerin hayatını oldukçakolaylastırmaktadır.

2) Kısmi bedensel engelliler . Bu gruba herhangi bir nedenden dolayı tam olarak yürüyemen koltuk değnekleri ve diğer özel yürüme aparatları kullanan sahısları alabiliriz . Ayrıca ileri yaslarda meydana gelen doğal fiziksel zorluklarda yaslı kullanıcılar için merdiven kullanımını oldukça zorlastırmıstır. Bu gruptaki sahıslar için merdiven kullanımı hem büyük bir zaman kaybı hemde bedensel yorgunluklara sebep olmaktadır. Çözüm olarak kamu ve özel binalarda asansör kullanımını seçseler dahi , normal asansörlerin kullanımında kaset ve küpestelerin bu kullanıcılar için ayrı bir sorun yaratmaktadır. Standart asansörlere alternatif olarak bu kullanıcılara özel koltuk tipi asansörlerönerilmektedir. Bu asansörler tüm binaların iç ve dıs mekanlarında kullanabileceği gibi özellikle birden çok katlı ve asansör projelendirilmesi yapılamayan müstakil konutlar için oldukça pratik çözümlerdir.

UYGULAMA ALANLARI VE PROJELENDĐRME

Gelisen teknoloji engelli asansörleri üretiminde de yerini almıstır. Günümüzde kullanılan lazer ve otomasyon destekli CNC tezgahları sayesinde gerek özel , gerek kamusal alanlardaki her türlü trafik yoğunluğu için ve her tür mimari tasarımlı merdivenler için çözümler üretilebilmektedir. Projelendirmede asansörlerin üzerinde ilerlediği özel ray-borular kullanılmaktadır. Bu raylar merdivenin küpeste tarafına veya duvar kısmına uygulanabilmektedir. Merdiven –iç küpeste tarafına montaj iki kattan daha fazla seyirli merdiven asansörü uygulamaları için kullanabilmesinin yanında baska avantajlar da sunar;

1. Daha kısa mesafeli seyir imkanı,

2. Hem en alt hem de en üst durak pozisyonlarında koltuğun park edilmesi mümkündür,

3. Daha az çalısma alanı kaplar , yer tasarrufu sağlar,

4. Dönemeçli merdivenlerde konforlu geçis imkanı sağlar[1].

İık asamada dikkat edilmesi gereken hususlar sunlardır.

1. Merdivenin yapısal durumu

· Ahsap

· Tas

· Betonarme

2. Binada yerden ısıtma sisteminin olup olmadığı.

3. Asansörün durak noktalarının koridor veya geçis alanlarına gelmesi durumunda ray bitim kısımlarının yürüyüsalanına etkisinin kontrolü .

4. Binanın elektrik gücünün asansöre uygun olup olmadığı.kontrolü ve gereken güçlendirmenin yapılması

5. Asansör akülü sistemle çalısıyorsa bina dısı uygulamalarda durak noktalarında asansör sarj aparatları için su,yağmur ve kar için korumalı bölmelerin sağlanması. Yukarıdaki kosullarda bina ve proje için standart değerler yerine getirildikten sonra her türlü merdiven için koltuk-platform asansör uygulaması yapılabilmektedir. İkinci asamada yapı ve insaat özellikleri kontrol edilip gerekli düzenlemelerin yapıldığı merdivende asansörün üzerinde hareket ettiği rayların projelendirilmesi yapılır . Bu islem için özel sensörlü plaketler herbir basamak için sağ ve sol kenarlarına , basamakların orta noktalarına , merdiven dönemeçlerine ve alt-üst durak noktalarına konulur. Daha sonra plaketlerin yerlestirildiği merdivenin fotoğrafları çekilir. Bu fotoğraflar bilgisayar ortamında sadece rayların projelendirildiği programlar yardımıyla islenir ve merdivenin ray için mimari sekli elde edilir. Bu sekillerde sadece merdiven rayları için olan kısımlar görüntülenir ve diğer ayrıntılar yer almaz. Son asamada elde edilen çizimler bilgisayar ortamından üretime aktarılarak raylar elde edilir. Bu islemler milimetrik hassasiyetlerle yapılmaktadır ve en ufak bir hatada asansörün çalısmamasına yada konfordan ödün verilmesine neden olmaktadır.

EKOL  LIFT ASANSÖR SİSTEMLERİ

EKOL Lift Asansörleri temel olarak koltuk asansörü ve platform asansörü olmak üzere iki tipten olusurlar. Bu iki tip asansör kendi içlerinde kullanıcı ihtiyaçlarına göre farklı modeller barındırırlar.EKOL Lift asansörleri bağımsız sarj edilebilen güç kaynakları ve tahrik motoru disli mekanizması prensibine göre çalısır. Sistemin güç kaynağı kuru tipbakım gerektirmeyen akülerden olusmaktadır. Asansö  alt ve üst durak nokdalarındaki sarj noktalarında park halindeyken  endisini sarj eder. Böylece asansör kullanımı sirasında olabilecek elektrik kesintilerinde etkilenmemisolur. Asansörün hareketini sağlayan mekanizma ,”Tahrik – Motoru Disli Mekanizması” olarak adlandırılır.

Bu sistem sürtünme tahrik prensibine göre çalısır. Hareketli koltuk / platform ünitesine üzerinde monte edilmis özel bir yay mekanizması sayesinde bir baskı kuvveti olusturulur. Bu kuvvet bir manivela mekanizması üzerinden tahrik ve klavuz tekerlerin klavuz tekerlere baskı yaparak , sıkıca sarılmasını sağlar. Çiftli gruplar halinde çalısan tahrik veklavuz tekerler , özel yapısal formları sayesinde klavuz boruları sıkıstırarak baskı uygularlar , böylece asansörün güvenli ve emniyetli hareketi sağlanmıs olur. Motor ile disli ünitesi arasında bulunan özel tahrik-disli mekanizması , hareketli koltuk ünitesi durağan haldeyken emniyetli bir sekilde pozisyonunu korumasını sağlar. Bu mekanizma ve klavuz borular sayesinde , hareketli koltuk ünitesi sabit ve farklı açılardaki düz ve meyilli merdivenlerde emniyetli ve konforlu bir seyir imkanı sunar , ve seyir boyunca hareketli koltuk ünitesi denge pozisyonunu korur Bu sistemdeki asansörlerin en büyük avantajlarından biride asansörlerin alt veya üst durak noktalarında kullanımdan sonra otomatik olarak park pozisyonuna geçmesidir.Bu sayede yerden tasarruf sağlanmıs olmaktadır. Sistemde mevcut bulunan uzaktan kumandayla asansör kullanıcı isteği doğrultusunda alt veya üst durak için çağrılabilir, yada kumanda ünitesini kullanamayacak durumda engelli olan bir kullanıcı ikinci bir sahısın kumandayı kullanmasıyla asansörü kullanabilir.Sistemin bir diğer durak noktasıda durak noktası koridor bosluğuna veya duvar bitim noktasına geliyorsa , son bölümdeki rayların katlanma yeteğine sahip olmasıdır. Bu fonksiyonla asansör üst kattan , alt kata doğru giderken son bölümdeki ray asansörün geldiğini algılar ve asağı doğru inerek ray yolunu tamamlar. Asansör durak noktasına gelip kullanıcı asansörden indikten sonra , asansör park pozisyonuna geçer ve son bölümdeki ray tekrar yukarı kalkar . Böylece yerden tasarruf sağlanmıs ve estetik görüntü bozulmamıs olur.

KAYNAK: http://www.emo.org.tr/ekler/7a749d808e46495_ek.pdf 


.
Bize Yazin
Adiniz*
Email Adresiniz*
Telefon Numaraniz*
Baslik*
Mesajiniz*






.


ANA SAYFA | Şirketimiz | Ürünlerimiz | Komponentler | Teknik Bilgiler | Servis Hizmetleri | Kütüphane | Montaj Referanslarımız | | | | İletişim |



Sitemizi bugün 144 kullanici ziyaret etmistir.